Če tesnobo čutimo, je težko, a če strahove še bolj potlačimo, je še težje. Ne izginejo, ampak lahko eksplodirajo. Eksplozija je panični napad.

Od kod, kako, nemogoče.

Oseba morda resnično ne zazna, da bi bilo v njenem čustvenem svetu toliko narobe. Nima se česa oprijeti, ne čuti ničesar od tega, kar prebere o tem, kar ji povedo …

“Ne vem, ne čutim tako. Jaz sem v redu. Sploh mi ni jasno.”

Prestrašena, osramočena, kriva, neustrezna zapusti urgenco.

Če se oseba vseeno odloči, da bo na svoja čustva pozorna, če začne s tehnikami sproščanja, postopoma privre na dan. Ker je teh čustvenih energij veliko, to čuti kot tesnobo.

Začne se spraševati, ali ji morda prej ni bilo lažje.

In ugotovi, da ja. Zato največkrat ponovno potlači do naslednjega paničnega napada, kjer se osnovnemu strahu pridruži še strah pred strahom. Za potlačitev rabi telo veliko energije, zato se sčasoma izčrpa. Lahko fizično zboli.

Potem zdravnik reče: “Veste, vzrok vaših težav je v veliki meri psihični. Zamenjati bo treba življenjski slog. Vse je v vaši glavi.”

In osebe pade ven: “Ne govori mi, da sem živčna, če mene boli celo telo, če mi bo razneslo glavo od bolečine, če imam menstrualne krče, da ne morem niti stati, kaj šele delati, če imam obrabo vretenc in me zato boli hrbet, če ne morem zaspati, če se celo noč premetavam, če imam dokazane alergije, če imam previsok pritisk. Logično, da čutim tesnobo ob vseh teh težavah. Raje reči, da nimaš pojma, ne pa predpisovati pomirjeval ali celo zdravil proti tesnobi. Napiši napotnice in me pošlji na preiskave!”

Thomas Holmes in Richard Rahe sta naredila lestvico jakosti stresnih dogodkov

  • smrt zakonca – 100 enot,
  • ločitev – 73 enot,
  • ločeno življenje – 65 enot,
  • obsodba na zapor – 63 enot,
  • smrt bližnjega – 63 enot,
  • fizična poškodba ali bolezen – 53 enot,
  • poroka – 50 enot,
  • izguba delovnega mesta – 47 enot,
  • reševanje zakona – 45 enot,
  • upokojitev – 45 enot,
  • bolezen družinskega člana – 44 enot,
  • nosečnost – 40 enot,
  • težave v spolnosti – 39 enot,
  • prihod novega člana družine – 39 enot,
  • menjava službe – 39 enot …

Takoj je treba rešiti samo življenje.

Vse ostalo lahko počaka.

Prepir lahko počaka, počakajo lahko jezna, užaljena, prizadeta sporočila, počaka lahko maščevanje, počakajo lahko očitki, počaka lahko samoobtoževanje, počaka lahko vse ostalo. Vse lahko počaka, takoj je treba samo življenje.

Najprej umirite sebe.

Pojdite iz drame.

Lažje reči, kot storiti.

Vem, vse to vem, ampak ali vam drama koristi?

Ali vam koristi, da govorite sebi in drugim, da je vse brez veze, da vse zaj … da vam ni pomoči, da nima smisla, da vas ne razumejo, da ste slabi, da je kriv ta, pa oni …

Drama povzroča tesnobo.

V drami je vse brezizhodno, v drami nimate moči, ljubezni, varnosti.

Drama je stres, ki povzroča gube, kvari medosebne odnose, rani vas in ljudi, ki jih imate radi.

Drama je pekel na zemlji.

Ko niste več v drami, vidite in veste, da ni tako, kot ste doživljali v drami. 

Cilj naj bo preprečiti dramo oz. ostati v njej čim krajši čas.

Zmorete, smiselno je in splača se.

Naredite.

Zdaj.

Spraznite glavo, naj švigajoče misli in scenariji odidejo, spustite jih na prostost.

Spraznite prsni koš. Odprite vrata in spustite na prostost.

Nehajte hrčkati stavke, ki vam škodujejo.

Nehajte zbirati in se oklepati in shranjevati boleče spomine in iluzije.

Nehajte varovati nekaj, zaradi česar težko živite, slabo spite, povzroča nemir, bolezen, kvari odnose, rani vas in ljudi, ki jih imate radi in za katere bi naredili vse.

Če že morate nekaj verjeti, potem včasih, malo, čisto malo verjemite meni.

Tesnobo povzroča pomanjkanje varnosti – notranje pomanjkanje varnosti, zato imamo cel kup prepričanj, družbenih norm, pravil, ki ne koristijo. Oklepamo se, pridni smo, poslušni, ubogljivi.

In/ali jezni, zahtevni in brezkompromisni.

Čustveni mazohizem ni rešitev, čustveno trpljenje ne prinese nagrade, čustvena bolečina je hujša od telesne.

Res je, včasih preprosto ne moremo preprečiti. Ni vse odvisno od nas. Preprosto se zgodi in nima smisla, da se zaganjamo kot bikec v nova vrata. S tem si ne koristimo, le še bolj nas bo bolelo in še več škode si lahko naredimo.

Naredite nekaj, kar je smiselno, kar dolgoročno prinaša koristi. Vse moči, čas in pozornost namenite temu, da vas to čim manj čustveno vrže iz tira. Izkoristite sprožilce.

Pojdite iz drame.

Jada-jada ne pomaga, ampak uničuje.

Nočemo in ne moremo biti sami. Oklepamo se partnerja, otrok, sorodnikov, prijateljev, sodelavcev, znancev.

Delamo stvari, ki so nam včasih v breme zato, da jih ne bomo razočarali, da nam ne bodo obrnili hrbta, da bodo z nami, da ne bomo sami.

In ves čas je v ozadju strah: “Kaj če me zapustijo?”

Ves čas je v ozadju strah, ki se spremeni v tesnobo: “Kaj če ostanem sam?”

Ljudje težko razumejo, ko rečem:

“Bodite z nekom zato, ker želite in ne zato, ker morate.”

Življenje je prihajanje in odhajanje.

Pride dan in dan odide, pride noč in noč odide.

Pride sonce in odide in pridejo oblaki in odidejo.

Pride veselje in odide, pride žalost in odide.

Pride denar in spet odide.

Edina stalnica v življenju je sprememba.

V naše življenje pride oseba in odide, mi pridemo v življenje drugega in odidemo.

Včasih smo veseli, da smo se nekoga rešili, včasih smo žalostni, ker bi z nekom še bili, pa noče biti z nami.

To je življenje in tega ne moremo spremeniti.

Lahko pa sprejmemo.

To je odločitev. Ni lahko, ni enostavno, a je odločitev.

Odločitev med “ne morem, nočem, ni fer, ne bom” in med “ne vem še kako, a bom, zmorem, hočem”.

Bodite prijazni s seboj, bodite razumevajoči, nežni in hkrati odločni v vedenju, da zmorete, da znate, da nočete, da se vam ponavljajo neustrezni in škodljivi vzorci.

Dajte sebi to, kar hočete, rabite, želite dobiti od drugih.

Usmerite se vas.

“Kaj je v meni?”

“Kaj pravzaprav čutim?”

“Ali se želim tako počutiti?”

“Ali spet vztrajam v nečem?”

“Zakaj se bojim spremembe?«

Neskončna vprašanja, ki vam dajejo odgovore.

»Ali sem v drami?«

Postanite si pomembni, usmerite se vase, poiščite, počakajte na odgovore in počistite.

»Na varnem si,« povejte svojemu notranjemu otroku. “Na varnem si.”

»Na varnem si,« ponovno povejte svojemu notranjemu otroku.

Ponavljajte. Poskusite. En dan, en sam dan povejte to 100x svojemu notranjemu otroku in boste opazili, da se počutite bolje.

Dajte si duška v sebi in odpravite višek jeze.

Ne grabite in ne oklepajte se.

Odpravite strah in demone. Naj vas stiska ne prisili v dejanja v afektu, ker bo potem še slabše.

Odprite glavo in zmečite ven vse, kar ne sodi vanjo. Scenariji in osebe vam delajo škodo, jemljejo energijo, ohranjajo dramo.

Poiščite ranjene osebe v sebi in jih potolažite na travniku.

Potolažite srce. Razbremenite ga skrbi. Pozdravite rane.

Cilj naj bo notranji mir.

Vedno znova vas bo metalo gor in dol. Ni važno. Ni važno. Važno je, da svojo energijo usmerjate v nekaj, kar vam koristi in prinaša dobre rezultate. Tako ali tako se v vas nekaj dogaja. Naj se dogaja nekaj, kar imate pod nadzorom in kar vam pomaga, da čim prej pridete k sebi.

Spustite, ko ni več odvisno od vas.

Presenečeni boste, kako enostavno se bodo stvari postavile na svoje mesto. Ne, ne bo vedno tako, kot si trenutno želite, lahko bo drugače, morda enako dobro ali celo bolje.

Iz najslabšega potegnite najboljše.

Naredite si dobro limonado iz limon, ki vam jih prinaša življenje. Limone so manjše in manj jih je, ko smo umirjeni in čustveno stabilni.

Ko razumete, lažje izvajate vaje, s katerimi tesnobo vse bolj in bolj zmanjšujete. Najbolj učinkovito je, če to lahko naredite sproti, takoj ko začutite, da nekaj ni v redu.

BEAM metoda to omogoča.

Izjema potrjuje pravilo, pravijo in če kje, potem: »Če se nekaj zdi preveč dobro, da bi bilo res, potem ni res,« ta izjema tditev tu ne drži.

Res je dobro in res deluje.

Si čudež življenja in svet brez tebe ne bi bil popoln.

Hvala, ker delite 💖

Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter

Komentarji

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

Druge objave

Vredna si

Draga vredna in pomembna,

slišana si.

Ali veš, da si čudovita?
Ali veš, da si dovolj dobra?
Ali veš, da je to dovolj?

Pojdiva drugače.

Če bi gledala film svojega življenja kot nepristranski opazovalec, bi rekla:
“To žensko občudujem. Vredna, pametna, sposobna, dovolj dobra, pomembna …”

To si TI. Rada bi, da vidiš sebe v pravi luči. Vredna si, zato ker si. Slišana si. Pomembna si. Si čudež življenja in svet brez tebe ne bi bil popoln.

Nesi to sporočilo dalje. Odnesi ga svoji prijateljici, sestri, znanki. Naj ve, da je tudi ona čudovita, da je čudež življenja.

Objem 🌻
Jana

Hvala, ker delite 💖

Share on email
Email
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter

Zadnje objave

Čarobni odnos

FB skupina - nadgradnja knjige Čarobni odnos